• OMX Baltic−0,31%262,2
  • OMX Riga0,52%882,11
  • OMX Tallinn−0,18%1 688,85
  • OMX Vilnius−0,03%1 003,23
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 1000,09%8 237,37
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,06
  • OMX Baltic−0,31%262,2
  • OMX Riga0,52%882,11
  • OMX Tallinn−0,18%1 688,85
  • OMX Vilnius−0,03%1 003,23
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 1000,09%8 237,37
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,06
  • 07.11.15, 16:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Michal: otsuse hagemine Estonian Airi ei aita

Kindlasti tuleb kaaluda Euroopa Komisjoni otsuse vaidlustamist, kuid see ei tagaks Estonian Airi jätkuvat edukat toimimist, ütles majandusminister Kristen Michal praegu toimuval pressikonverentsil.
Majandusminister Kristen Michal (paremal) ja Estonian Airi juht Jan Palmér laupäeva hilisõhtul korraldatud pressikonverentsil Euroopa Komisjoni otsust ja Estonian Airi tegevuse lõpetamist selgitamas.
  • Majandusminister Kristen Michal (paremal) ja Estonian Airi juht Jan Palmér laupäeva hilisõhtul korraldatud pressikonverentsil Euroopa Komisjoni otsust ja Estonian Airi tegevuse lõpetamist selgitamas. Foto: Eiko Kink
Michali sõnul tuleb kohtus vaidlustamise üle otsustamiseks oodata ära Euroopa Komisjoni otsuse terviktekst, et seda siis analüüsida ja seejärel ka otsustada, kas tasub minna kohtusse vaidlema.
Kohtuvaidlus ei tagaks aga Estonian Airi edukat toimimist, sest raha tagasi nõudmist see ei peataks. Euroopa Komisjon täna avalikustatud otsuse kohaselt tuleb Estonian Airilt tagasi nõuda 85 miljonit eurot.
Michal ütles, et kui Eesti otsustaks viivitada Euroopa Komisjoni otsuse täitmisega, siis järgneksid sellele komisjoni uued sammud. Samuti ei tõstaks kohtuvaidlusega alustamine usaldust Estonian Airi klientide silmis.
Uue riikliku lennufirma võimaluste osas oli majandusminister positiivselt meelestatud. Ta ütles, et see oli probleemile kõige parem lahendus, sest Eesti majandusele on oluline, et Tallinnas oleks tegutsev lennufirma. Kui Tallinnas ei oleks enam lennufirmat, siis võiks selle mõju olla Eesti majandusele 100-200 miljonit eurot aastas.
Uue lennufirma loomise alternatiivsed variandid olid konkreetsetele lennuliinidele konkursi korraldamine. See variant oleks olnud aga Michali sõnul liiga kohmakas, kergesti vaidlustatav ja konkursside korraldamine oleks võtnud aega umbes aasta. Seetõttu jäeti see variant kõrvale.
Kaalusime ka Balti koostööd, kuid pakkumine, mille saime, oli kaks või kolm korda kallim sellest, mida me suudame ise teha, lausus Michal. Ta oli veendunud, et uus lennufirma saab edukalt hakkama.
Estonian Airi juht Jan Palmér ütles, et lennufirma suudaks maksta võlausaldajatele tagasi 5-10 miljonit eurot, võibolla. Euroopa Komisjoni otsuse kohaselt peab aga lennufirma ainult Eesti riigile tagastama 85 miljonit eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele